Terveisiä hyvä vaimo -landiasta. Mä olin ehtinyt unohtaa, miten hankalaa meillä on aina ollut silloin kun mä olen kotona ja M töissä. Mä kun kökötän kotosalla jutellen ainoastaan itselleni ja vatsalleni ja sitten kun M tulee kotiin, niin se on ainakin ekan tunnin jossain ihan muualla, istuu koomassa telsun ääressä (tai keskiviikkoisin lukee akkaria) ja jos hyvin käy, niin aktivoituu sitten iltaa kohden. Silloin kun mä itse olin töissä ei moinen haitannut ollenkaan, sillä olin ihan yhtä kasvis kotiutuessani itsekin. Eilen suoraan sanottuna v*tutti suunnattomasti, kun mies kysyy kohteliaana että miten sun päiväs meni eikä edes kuuntele kun kerron, että itse asiassa päivän kohokohta oli kaupassa käynti. No, tää kaikki indikoinee sitä että mun on syytä hankkia elämä. Ja näin teenkin.

Nimittäin tänään, tadaa, kehystämöön mars. (Jep, mä aloitan pienestä.) Sain kuningas-aatoksen ripustaa pinnasängyn yläpuolelle (tai mihin nyt sitten parhaiten asettuukaan) parit kehystytetyt kuvat, Julia Vuoren yhden Sikasarjiksen ja työkavereilta saadun, meidän ältsän lahjakkaan extraineen piirtämän vauvakortin. Jotta niistä tulisi kehystettyjä, niin pitää ne tietenkin kehystyttää ensin ja mäpä ajattelin vallan kattoa josko niihin laitattaisi paspikset kanssa, tulisi sitten niinkö oikeita tauluja. Samoin soitan Vaunuaittaan ja kysyn josko siellä olisi varastokamana sitä Brion hoitopöytää oikean värisenä, niin saisipa senkin sitten hankittua. (Parisuhteen sisäistä dynamiikkaa: autolla tänään liikkuva M soitti just sekunti sitten että voi hoitaa noudon jos tavara on varastossa.) Samalla vois ostaa sen pinniksen patjan, niin sänkypolitiikka olisikin sitten petaamista vaille valmis. Huisaa. Kunhan hoitopöydän saa pakoilleen, niin sittenpä läiskitään enää hyllyt seinälle ja Hesuksen "huone" eli yksi seinustainen meidän makkarista onkin valmis. Ja for the record ihan pakko kertoa, että ne mutsin ompelemat pinnasuojukset on ihan uskomattoman kivat. Me likes eikä Mnkaan mielestä ollut liian "sillä silmällä" -osastoa. Hyvähyvä.

Hitto, onpas mulla paljon suunnitelmia. Pitää varmaan lähtee pyykkäämään (taas) jotta saa hommia eteenpäin. Ai niin, tänään alkaa virallisesti 36. raskausviikko (virallinen). Että sellaistakin.