Sen lisäksi, että tää kuiva ja kuuma kesä tappaa meidän pihan, alkaa myös kaupungin putkitöiden aiheuttama ns. vesijohtokuivuus ottaa vähitellen kaaliin. Keskiviikon "klo 9-13" kestänyt katkos vedentulossa kesti todellisuudessa neljään asti ja tänän katko starttaa näillä minuuteilla ja päättyy herra ties milloin. Nuo katkot on kinkkisiä etenkin näin helteellä, kun nää helevetin hormonit hikoiluttaa enemmän kuin mikään ennen (pelkkä hengittäminen tuntuu välillä urheilusuoritukselta) ja myös siksi, että mä olen kotona kärsimässä näistä katkoista.

Viime yö oli taas eri mielenkiintoinen. Yhdellä varikolla selvitty, mutta se oli sitten sitäkin tuskaisempi. Yksi neuvolan odotusopas varoittelee lantion löystymisestä jo raskauden puolivälin aikaan ja mä olen vilpittömän iloinen siitä, ettei tällaisia oireita ole ollut kuitenkaan siitä asti, nää viimeiset max kuutisen viikkoa mennee suht iisisti tosiaan vaikka seipään nenässä... joka tapauksessa oli vänkä tunne, kun sain painon yöllä noustessa jaloilleni, niin koko mun lantio rutisi. Siis oikeesti. Nyt istuessakin tuntuu siltä, että jalat voipi irrota muusta torsosta koska vaan - ei mikään järin miellyttävä tunne.

Mä nukuin muutenkin jotenkin ankeasti. Kamalan myöhään ei viitsinyt uinailla tuon vesikatkoksen takia, sillä parempi ottaa edes vähän vettä talteen... ihan silkkaa "luolaudu kotiisi" -päivää ei tänäänkään parane pitää, kas puoli yhdeltä on se ripsienlaittoaika ja siitä ajattelin lähteä hengailemaan keskustaan. Sanoin Mllekin eilen, että tää on nyt taas mennyt niin kotihiirustamiseksi, että tänään olisi perjantain kunniaksi kiva tehdä jotain kivaa - käydä vaikka terassilla, tsekkaamassa jotain keikkaa tai jotain sellaista. Tässä kun ei montaa mahdollisuutta välttämättä enää tarjoudu, niin pitäisi varmaan repiä ilo irti vielä näistä lähimenoistakin. M itse mainitsi eilen buukanneensa yhden "vie asiakas katsomaan keikkaa" -työillan niinkin näppärälle päivämäärälle kuin 6.9. mille mä vähän hihittelin - onneksi ko. asiakas on kummallekin tuttu ja itsekin aika pienen tytön isä eli ymmärtää mahdollisen "sori, tarttee mennä synnyttämään" -varauksen...

* * *
212_hoger.jpg

Ripsien laiton jälkeen ajattelin lähteä käymään Stadissa. Viime kertahan meni sikäli vähän pieleen, että lahopää-HK jätti näppäränä tyttönä kukkaronsa kotiin... tarkoitus olis täydentää muutama juttu, ei niinkään harjoittaa mitään "shop ´til you drop" -toimintaa. Tai niin mä nyt sanon... listalla olis ainakin oloasu Hesuksen syntymän jälkeistä kotona himmailua ja sairaala-aikaa silmällä pitäen (mä olen leikkinyt ajatuksella, että mitäs jos synnärillä pitäisikin ihan omia vaatteita, ei ehkä olisi niin rähjis olo... saa nähdä) ja perus kosmetiikkasettiä, mä olen jäänyt koukkuun tähän Acon apteekkisarjaan (ainakin tuo puhdistusvaahto on ihan ässä, suosittelen) ja sitä ei lähiapteekista saa - taas pitää siis lähteä ns. merta edemmäs kalaan. Eipä haittaa, kun sää on kaunis ja tänään on perjantai; liikkeellä lienee siis hyväntuulisia ihmisiä. Toivotaan ainakin niin.